czwartek, 13 września 2012

Granny square

Granny square to najpopularniejszy motyw  szydełkowy  z jakich robione są babcine pledy lub poduszki.
Jak zrobić do niego bazę? 


1.  Robię 4 oczka łańcuszka i łączę je oczkiem ścisłym


2.  Zaczynam 3 oczkami łańcuszka i dalej robię 11 słupków dookoła kółka z oczek łańcuszka, zamykam oczkiem ścisłym


3.  Zmieniam kolor nitki,3 oczka łańcuszka ( jako pierwszy słupek) , słupek, oczko łańcuszka i dalej dwa słupki pomiędzy słupki z poprzedniego okrążenia, oczko łańcuszka -powtarzam 11 razy



4.  Zmieniam kolor nitki, 3 oczka łańcuszka ( jako pierwszy słupek) , dwa słupki, oczko łańcuszka i dalej trzy słupki pod oczkiem łańcuszka z poprzedniego okrążenia, oczko łańcuszka -powtarzam 11 razy


i pierwsza  baza - kółko gotowa!

Potem robię , robię i robię kółka ;-)


Jak z kółka zrobić kwadrat i  połączyć w całość  ( szybko i bez zszywania) w następnym poście :-)

28 komentarzy:

  1. umiem robić tylko łańcuszek. Co to jest słupek? jak połączyć ze sobą 3 słupki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to chyba muszę nadrobić i zrobić jeszcze podstawy szydełkowania:-)

      Usuń
    2. oj tak, ja już utknęłam na samym początku "robię 4 oczka". ja umiem tylko mrugnąć 4 razy :P

      Usuń
    3. czekam więc na instruktarz dla zupełnych laików :) i pozwolę sobie zostać Twoim kolejnym obserwatorem :) nie szydełkuje wcale a wcale ale upatrzyłam już sobie za to piękne włóczki .... :)

      Usuń
    4. Ja też tam trochę robię na szydełku ale na oko - nie wiem co to te słupki i półsłupki!!! Patrzę jak coś wygląda i robię tak długo aż mi wyjdzie !!! Sierota!

      Usuń
  2. nie mam pojęcia jak zrobiłaś pkt 2. Pokochałabym Cię jak matkę jakbyś pokazała podstawy

    OdpowiedzUsuń
  3. coś podobnego .. całe życie znałam Granny square i nie wiedziałam o tym ;-))
    z niecierpliwością czekam na odcinek drugi

    OdpowiedzUsuń
  4. Podstawy koniecznie. Słupek już znam, ale oczko ścisłe?

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziekujemy nasz kotku niby bury a tak pieknie kolorowy:-)))))))))))))))

    OdpowiedzUsuń
  6. fantastycznie! piękne kolory włóczek,to te?

    OdpowiedzUsuń
  7. hihihihi przypomniało mi się jak Ciebie zamęczałam i nadal męczę pytaniami hihihi i te schematy hihihiih ;) uwielbiam ;) szczególnie to, że zawsze znasz odpowiedź na każde moje pytanie ;)... nie tylko szydełkowe ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. HEJ ! WSZYSTKO SUPER I CUDOWNIE, JESTEM POD WRAŻENIEM TEGO CO ROBISZ
    TYLKO PROSZĘ ZLIKWIDUJ TE NIEBIESKIE PASKI, KTÓRE PRZEWIJAJĄ SIĘ PO CAŁEJ STRONIE.
    pozdrawiam!:)

    OdpowiedzUsuń
  9. To jeszcze raz ja. Wiem już co to oczko ścisłe :)
    Jak tylko znajdę chwilę, to zasiądę i poćwiczę.

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam:) pierwszy raz miałam szydełko w rękach i wyszło mi super, co prawda musiałam zobaczyć na YOU TUBE jak sie robi słupek i oczko zamknietę i już:) super post:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Serdecznie dziekuje za kurs.Pozdrawiam.aga

    OdpowiedzUsuń
  12. Super kursik!!! Dzięki:)) Mam tylko jeszcze pytanko- co robisz z tymi nitkami, które zostają z tyłu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeplatam z tyłu szydełkiem miedzy oczkami i resztę odcinam .

      Usuń
    2. Dziękuję pięknie!!! A czy mogę jeszcze zapytać w jaki sposób zmieniasz nitki?

      Usuń
    3. Odcinam poprzedni kolor i dowiązuje następny kolor nitki .

      Usuń
  13. A jaki rodzaj włóczki wybrać? Jakiej grubości?

    OdpowiedzUsuń
  14. dZIEKI ZA TEN KURSIK , MUSZE SIE ZABRAC ZA SZYDEŁKO.

    OdpowiedzUsuń
  15. i love ten Twój kursss :)
    moje wypociny można zobaczyć na blogu . zapraszam :)

    http://cichezajeciaswietlicowe.blogspot.com/2013/04/babcine-zajawki.html#comment-form

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo Ci dziękuję za kursik! Owoce mojej pracy możesz zobaczyć tutaj: http://cyberjulka.blogspot.com/2013/08/alanek-bedzie-mia-braciszka.html (choć do końca daleka droga:) Serdecznie Cię zapraszam na mojego hafciarsko-szydełkowego bloga!:))))) Podziwiam Twoje prace i będę tu częstym gościem!:)

    OdpowiedzUsuń
  17. bardzo dziękuję za proste i szybkie wytłumaczenie :)pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ooo, to wcale nie jest takie trudne :-) tego szukałam, będę próbować
    i poczekam na cd.
    Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  19. :) nauczyłam się robić te kółeczka :) ..jak to się mówi "zabawa przednia":)
    Tyyyle radości daje końcowy efekt!!:) Hurra!!:)
    Serdeczności!:)
    Kamila

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetny kursik, udało mi się zrobić pierwszy kwadracik :D. Dziękuję!
    Zdradzisz gdzie można kupić takie cudne włóczki?:>

    OdpowiedzUsuń
  21. Super inspiracja i wskazówki, dzieki! Być może w końcu zmobilizuje sie, żeby zrobić jakis wspaniały pled do własnego mieszkania.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...